Våfflor och snyft.

Imorse grät jag. Jag höll i alla fall på att gråta. Jag satt och läste min underbara bok,  I taket lyser stjärnorna, och har just kommit till det sorgligaste stället i boken, nämligen när mamman, med bröstcanser, dör. Och det var just ett litet stycke, som Jenna i boken säjer/tänker, som fick mig att små snyfta. Åh, jag bara läser och läser.. Jag vill aldrig att den ska ta slut, men det gör den snart. Hoppas jag hittar fler böcker som är så bra. Det är ju så sällan man gör det !

Och nu från boken till våfflor. Ja, det är ju våffeldagen idag ! Självklart så ska den firas med att äta det då ! Efter skolan, så tar jag och Sofia fram våffeljärnet och kör på. Tyvär hade vi ingen grädde, men vi tog en liten kort promenad ner till affären och köpte lite grädde. Det var ju skitfint väder idag ! Sol, vår och bara mmmmm... !
Pappa fick dock grädda våfflorna, jag tror vi bara skulle få panik och elda upp huset om vi skulle göra det ! Haha !

Våffla
JA, det var min våffel dag.  Hur var din ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0