En dag inne i stan och på Bergianska trädgården med mamma och Hanna











- Mamma och jag tog bilen till Skärmasbrink sen tunnelbanan till gärdet för att gå på marknad. Men vi hittade inget så vi åkte till ropsten och mötte Hanna på en tunnelbana. Sedan åkte vi vidare till Bergianska växthuset.







-  Vi började med att äta på restaurangen där. Jag tog en räkmacka men den var inte särsilt god så jag åt lite av mammas soppa också. Cola också. As gott, i glasflaska och allt! Mamma tog som sagt soppa och Hanna tog någon fläskkarré.




- Jag fotade maaaaaassa fina bilder på flera stycken blommor men visar inte mycket alls här och nu. Dom kommer lite då och då. Sprids ut i inlägg och så.



















- Vi träffade på en fågel inne på muséet och såg lite... annorlunda blommor/växter. Hehe. En banan växt och en dubbelkokosnöt som antingen ser ut som en hjärna eller en röv.






- Haha! På dessa bilder driver vi lite. Det ska se ut som att vi är turister och pekar lite här och var. "Åh titta, vilken fin Prisamulus victisul!"












- Vi satte oss och tog varsin glass i solen innan vi rörde oss hem mot Tyresö.




- Påväg hemmåt!
Skön och trevlig dag. As nice väder och allt. Lite varmare så skulle det varit perfekt. Gick ju bara runt i jeansjackan och strumpbyxor ju. Vi kom hem runt 18, och då satte JAG igång och lagade mat. Alldeles själv gjorde jag en god thai-nudel-wok. Det var gott, enligt mig.


Kommentarer
Postat av: Jelena

Underbara bilder :D

2010-04-25 @ 09:43:16
URL: http://jelenajankovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0