Romme 2010

Vaknade vid 5 sen kom fia och hennes mamma och hämtade mig runt 6. Bussarna från skolan gick 6.20. Jag satt bredvid Sofia sen hoppade alla runt lite här och var. Vi läste tidningar, pratade, sjöng, fotade, käka godis, mackor, yogurt, cola, festis m.m. Den främre delenn av bussen var tysta och satt på sina platser och tittade på en 80-tals film typ. Vi i den bakre delen i bussen var lite... livligare. Hehe.






















Vi var framme i romme vid 9.30. Då hyrde vi all utrustning och laddade för första turen. Alla hade lite krångel med att få på pjäxorna. Speciellt Milli och Sofia.. Haha. Första backen åkte vi knapplift till. En blå backe som inte var så lång. Milli ramlade i liften och kunde knappt komma upp. Men Vendela och Sofia hjälpte henne, och alla kom ner för backen. Sen gick Milli i skidskola en stund. Efter det körde vi tillsammans lite.












Efter lite skidåkning till ungefär 12 så gick alla och åt lunch. Hamburgare och pommes var det. Jag satt och åt med Milli, Moa och Elin.







Efter lunchen satte vi igång med mer skidåkning! Det var då jag vågade på några svarta backar...















15.20 hade vi tagit sista åket och lämnat in skidorna och allt. Vi köpte lite chips och godis till hemresan också. Bussarna hem gick vid 16.15 och vi var tillbaka i Tyresö igen runt 19. På vägen hem somnade Milica jätteroligt och alla gick fram och fotade (inklusive jag)... Stackarn. Men hon var jättegullig! Lägger dock inte upp den! Näe, så taskig är jag inte.






HADE GRYMT KUL OCH TACKAR ALLA FÖR EN SKITROLIG ROMMESKIDRESA. :D






Kommentarer
Postat av: linus

du måste ju lägga upp bilden på alla(svart pist gänget) på facebook!

2010-02-13 @ 15:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0