att göra eller inte göra. det är frågan.

Har tänkt på en sak ungefär halva mitt liv. Jo, det handlar om barnvagnar och bussar. Jag är rädd och har aldrig vågat frågat om någon mamma vill ha hjälp. NÄR är det egentligen man får det? Och HUR GAMMAL måste man vara för att göra det? Finns det nån åldergräns? Några oskriva regler? Så många frågor. Men lilla, klena jag kan väl inte fråga om en mamma behöver hjälp med att bära upp en tung vagn med ett ömtåligt barn? Eller? Det skulle kännas fel men man vill ju inte få nobben av en random mamma. Eller så borde man fråga bara för att vara trevlig och snäll... Blä. Vad tycker ni?


"Hörrni, vill ni ha hjälp?"


Kommentarer
Postat av: beckaaaa

jag tycker man ska fråga.

Om det ser ut som man behöver hjälp typ om de e trappor så brukar jag fråga.

Oftast säger dom ja tack , men orkar du ?

då äre ju bara att säga ja då . eller nåt :D

ibland säger dom kanske nej tack de går bra .

men då kan man ju gå därifrån , man frågade ju iaf.

så Ja jag tycker man ska fråga :) <3

2010-06-14 @ 21:10:52
URL: http://isaobecka.blogg.se/
Postat av: sara

det var någon som frågade mig för inte så länge sedan .. men sedan när hon skulle ut ur bussen så frågade hon en annan. Hehe det gick nog inte så bra :P

2010-06-15 @ 09:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0