Ett par dagar i text & bilder

Fredag den 15 oktober:
Dagen var bra, efter skolan åkte jag hem, chillade och lite så. Mamma och pappa åkte till Östersund på eftermiddagen. Så på helgen var jag ensam hemma. Eller min syster kom nån gång. Hur som helst, jag gick och mötte Vendela vid bussen runt fem-sex tiden. Vi gick in på vivo och handlade läsk och lite godis. Vi kom hem och typ sjöng, lagade middag, fixade mys, halvtittade på Idol medan vi sjöng och dansade typ. Hehe. Hade kul. Vi bäddade med lakan och massa kuddar och täcken i vår stoora soffa i vardagsrummet. Somnade framför South park runt halv ett efter en rolig kväll.

Lördag den 16 oktober:
Vendela och jag vaknar runt nio tiden. Vi kokar ägg, kokar te, gör mackor, hackar grönsaker och gör god frukost. Vi fixar oss och jag åker och in till stan tillsammans med Sofia, och Vendela drar hem. Fia och jag vandrar på götgatan, kikar i affärer osv. Jag fick med mig lite smycken hem. Det var supermys. Åkte hem och städade lite och så. Senare kom Vendela, Natalija och Sofia till mig. Jag lagar middag samtidigt som dom bakar muffins. Kyckling med potatis och limesås åt vi. Efter maten gick vi ut och lekte lite och spelade basket i det kolsvarta mörkret. Vi går in, flammiga om kinderna och kalla, och dukar mys med ljus, chips, dipp, läsk och spel. Vi börjar spela Alias och sen Rappakalja. Mycket garv blev det! Sedan rörde vi oss mot soffan där vi körde sanning eller konka men det ledde till att vi bara snackade och frågade varandra saker vi undrade. Hade det asmys. Jag och fia somnade i soffan på varandra runt ett (hahaha misstolkning??) men vi vaknade och fixade med sängarna på mitt rum istället. Vi tittade på South Park the movie också. Hade en astrevlig och mysig kväll! ♥





HAHA

Söndag den 17 oktober:
Vi vaknade runt tio tiden allihopa. Tittade på tv i sängarna på mitt rum. Sen gick vi upp och gjorde fattiga riddare till frukost. Muuums. Sen fixade vi oss, Natalijade plattade Vendelas hår osv. Natalija och Sofia åkte sen hem runt halv ett. Jag började packa saker i en väska. Jag, Vendela och Sofia tänkte ha en liten photoshoot vid Öringesjön. Blev asfina bilder på både Sofia och Vendela! Sen åkte alla hem. Senare på kvällen kom Elin över. Jag pluggade lite matte, vi drack te, pratade och hade det mys. Hon gick hem runt tio. Då tittade jag på Scrubs och somnade i soffan tills mamma och pappa kom hem runt ett tiden. 

Måndag den 18 oktober:
Efter skolan åkte jag och Sofia till centrum för att möta upp Sofia och Ebba. Vi drog in till stan, drottninggatan och var på buttericks. Det hände en liten insident utanför buttricks. Det började lukta om min väska och så var det en nagellacksborttagningsflaska som hade läckt. Åh fy. Tänk er en FULL acetonflaska. Shit det stank jättestark. Slänge väskan i en papperkorg och bad om en påse i affären. Haha pinsamt på tunnelbanan/bussen... Menmen. Hade det trevligt. Var hemma runt sex tiden. ☻



Tisdag den 19 oktober:

Vendela, Natalija och Rebecca kom hem till mig efter skolan och körde Alias. Haha, addicted to the game! Hade det kul, pratade lite, åt mackor, te och frukt. Ja, det har jag berättat lite om redan. Men mys med älsklingar.


Onsdag den 20 oktober: Idag, så åkte jag och fia till centrum och köpte kakor. Sen mötte vi Sofia vid fias busshållplats. Vi gick hem till fia och gjorde mellis. Sen snackade vi om livet, gamla minnnen och skolan osv. Hade det kul och trevligt. Haha sen tjatade jag på pappa att möta mig pga mörkret. Sen dess har jag käkat middag och chattat med folk. Ska se på Greys anatomy.



Bra vecka/helg/dagar!

Kommentarer
Postat av: Milica

HAHA WHAT? Det var en måndag vi käkade kebab ;)

2010-10-21 @ 19:52:58
URL: http://jankovic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0