Hiss och Diss


När någon är sur, irriterad, trött eller arg och sedan tar ut det på andra. Alltså man förstår såklart om någon har en dålig dag, om något har hänt, om någon inte orkar mer eller om man haft en lång och jobbig dag. Visst visst. Men att sedan ta ut det på andra som att smälla i dörrar/skåp/glas jättehögt i allas öron, eller att snäsa och svara otrevligt på någon, eller bara ge en sura blickar. Blir så lack. Så försöker man vara trevlig, hjälpsam och snäll mot personen som man märker mår lite dåligt. Men nej, då ska den fortsätta att klaga, snäsa eller t.o.m. skrika. Skärp er. Ni behöver inte spela glada och vara trevliga, men man kan behärska sig och inte ta ut det på andra som kanske. Onödigt att sänka någon annans humör bara för sitt eget.



Att inte veta en sak, när verkligen alla andra vet. Att bli som utfryst för att några andra ska prata om en sak som just jag inte vet. När någon viskar något till nån annan mitt framför ögonen på en så får man inte veta ett skit. Man känner ju sig riktigt utstött. Jag förstår om det är deras ensak. Men låt mig, t.ex, inte få veta att alla vet något förutom jag. Det är inte kul. Man vill ju känna sig delaktig i något, vill man inte? (har inte varit med om på senaste tiden)


Mode/snygga kläder och smycken. Alltså jag är verkligen inte värsta modetjejen som följer mode och sånt. Utan jag tycker bara vissa har så jävla snygga kläder. Det är en tjej, eller egentligen många, som jag verkligen tycker har grym stil. Snygg är hon också. http://lisaplace.devote.se Sen har vi också http://angelicablick.se

-collage by me

Te. Jag hatar att dricka det, men jag älskar själva principen. Te. Ordet te får mig att tänka på mys, ljus, filtar, höst, vinter, sommarkvällar, vänner och familj. Jag älskar ljudet av tekokarn hemma, för då vet jag att fika är på G. Jag älskar när någon av mina kompisar vill dricka te, för då blir det som en mysig känsla. Hihi. Kalla mig töntig men så tycker jag. Varför jag hatar det är för att jag en dag för längesen drack typ tio koppar te på en dag. Hade mjölk och massa socker i också. På kvällen spydde jag. Så har inte världens bästa smak för te. Men TE IN MY ♥.


-vendela dricker te hemma hos mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0